1 -
Lisansüstü Eğitim Enstitüsüne başvurular ne zaman yapılmaktadır?
Başvuru ve kayıtlar güz ve bahar dönemi başlangıcından önce Akademik takvimde yer alan başvuru tarihleri öncesinde, Enstitümüzün web sitesinde duyurulmaktadır. Güncellenen duyurulara ulaşmak için web sitemizi takip ediniz. https://lisansustu.karatekin.edu.tr
2 -
Lisansüstü Eğitim Enstitüsüne başvuru süreci nasıl işlemektedir?
Adayların ön kayıtları online olarak yapılmaktadır. Lisansüstü Eğitim Enstitüsü web sitesinde yer alan Lisansüstü Aday Başvuru Bilgi Sistemine kayıt olup duyuruda yer alan belgeleri sisteme yükleyerek başvurularını yapabilirler. Şahsen veya e- posta yoluyla başvuru kabul edilmemektedir. Ön kaydı alınan adaylar belirlenen kontenjan kadar puanlarına göre sıralanır ve bu adaylar sözlü mülakata alınır. Mülakatlar Anabilim Dallarınca kontenjan tablosunda ilan edilecek yer, tarih ve saatte yapılır. Mülakat sonucunda kazanan adaylar enstitümüzün web sitesinde duyurulmaktadır. Bu adayların kesin kayıtları ise enstitümüzde şahsen yapılmaktadır.
3 -
Lisansüstü eğitim programlarına başvuru ölçütleri nelerdir?
Enstitümüze bağlı anabilim dallarının yüksek lisans (tezli / tezsiz), doktora ve lisans sonrası doktora programlarının her birinin başvuru ölçütleri, başvuru süreci başladıktan sonra enstitümüzün web sitesinde ilan edilmektedir.
4 -
Başvurularda hangi sınavların sonuç belgeleri kabul edilmektedir?
Başvurularda ALES puanı ya da YÖK tarafından bu sınava eş değerliği verilmiş GRE /GMAT sınavından alınan dönüşüm puanı; yabancı dil puanı için ise KPDS / ÜDS / YDS / YÖKDİL ya da yine YÖK tarafından bu sınavlara eş değerliliği verilmiş TOEFL gibi sınavlardan alınan puan geçerlidir. Bu sınavlara ait puan dönüşümleri YÖK eşdeğerlik tablosuna göre yapılacaktır.
5 -
Lisans mezuniyet ortalaması hangi sisteme göre kabul edilmektedir?
Başvurularda ve puan hesaplamalarında lisans not ortalaması, 100` lük sisteme göre kullanılmaktadır. Not ortalamasının 4’lük sistemde olanların 100’lük sisteme dönüşümlerinin kendi üniversitelerince onaylı olarak yapılması gerekmektedir. Dönüşüm tablosu bulunmayan üniversiteler için YÖK dönüşüm tablosu esas alınmaktadır.
6 -
Yatay geçiş başvurusu nasıl yapılır? Yatay geçiş işlemleri nasıl gerçekleşir?
Üniversitedeki veya diğer bir yükseköğretim kurumundaki bir lisansüstü programda en az bir yarıyılını başarı ile tamamlamış öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Yatay geçiş için başvuran öğrencinin not belgesi ve ders içerikleri, ilgili ABD Kurulu tarafından değerlendirilir. ABD Kurulu, ilgili öğrencinin başvurduğu programa intibakı için ek dersler almasını önerebilir. Yatay geçiş değerlendirmesi, ilgili ABD Kurulu kararı ile Enstitüye bildirilir. Yatay geçiş işlemi, ilgili EYK kararı ile kesinleşir.
7 -
Başka bir üniversitede yüksek lisans yaparken aynı zamanda Çankırı Karatekin Üniversitesi’nde yüksek lisans yapılabilir mi?
Tezsiz yüksek lisans programı hariç, aynı anda birden fazla lisansüstü programa kayıt yaptırılamaz ve devam edilemez.
8 -
Kesin Kayıt hakkı kazandım. Nelere dikkat etmeliyim?
Adaylar, başvurdukları anabilim dalına kesin kayıt hakkı kazandıklarında, kayıtlarının yapılabilmesi için daha önce herhangi bir eşdeğer programda kayıtları varsa o programdan kayıtlarını sildirmeleri gerekmektedir.
Kayıt hakkı kazanan adaylar, akademik takvimde belirlenen tarihlerde başvuru işlemlerini gerçekleştirmedikleri takdirde Kayıt haklarını kaybedeceklerdir.
9 -
Kesin kayıt sırasında gerekli evraklar nelerdir?
10 -
Kesin kayıt hakkı kazandım. Kaydımı nasıl yapabilirim?
Lisansüstü programlara kabul edilen öğrencilerin kayıtlarının kesinleşmesi için başvurdukları lisansüstü programlara kayıtlarını, akademik takvimde belirlenen süre içinde online ( E-Kampüs ) yapmaları gereklidir. Kayıt için istenen belgeler online yüklenecektir
11 -
Lisansüstü sınav sonucunda yedek listede yer alan aday ne yapmalıdır?
Süresi içerisinde kesin kaydını yaptırmayan adaylar kayıt hakkını kaybederler. Bu adayların yerine yedek listedeki adaylar, sırasıyla ilan edilerek kabul edilir. Yapılan ilanları ve bu ilanlara ilişkin güncellemeleri takip etme sorumluluğu adaylara aittir.
12 -
Yeni kayıtlı öğrenciyim, öğrenci numaramı nasıl öğrenebilirim?
13 -
Yeni kayıtlı öğrenciyim, Öğrenci Bilgi Sistemine(OBS) girmek için ne yapmalıyım?
http://ekampus.karatekin.edu.tr adresine giriş yaparak kullanıcı adınızı (öğrenci numaranız) ve şifrenizi (T.C numaranız) yazıp sisteme giriş yapabilirsiniz.
14 -
Şifremi unuttum, Öğrenci Bilgi Sistemine(OBS) girmek için ne yapmalıyım?
-Lisansüstü Eğitim Enstitüsü öğrenci işleri personeliyle iletişime geçerek şifrenizi sıfırlatabilirsiniz veya
-https://ekampus.karatekin.edu.tr/Login/PasswordRecovery adresinden öğrenci mail adresiniz ve sisteme kayıtlı cep telefonu numaranız ile sıfırlayabilirsiniz.
15 -
Ders kaydımı nasıl yapabilirim? Ders kaydı yapmazsam ne olur?
Öğrencilerin ilk kayıt(Ders Kayıt) ya da kayıt yenileme İşlemleri, Akademik Takvimde belirtilen tarihler arasında, öğrenci tarafından Öğrenci Bilgi Sistemi(OBS) üzerinden derslerin seçilmesinin ve danışman onayından sonra tamamlanmaktadır.
İlk kayıt ve kayıt yenileme (Ders Kayıt) sırasında katkı payı ya da harç ödemesi gereken öğrenci ders kaydı yapamaz. Ayrıca, yalnızca katkı payını yatıran öğrenci kaydını yenilemiş sayılmaz.
16 -
Katkı Payı ya da öğrenim ücreti ödememiz gerektiğini nasıl öğrenebiliriz?
-Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yaptığınızda, Ders Kaydı Ekranında harç borcunuz görünecektir. Harç borcu olan öğrencilerin ders kaydı yapmasına sistem izin vermeyecektir. Harç borcu ödendikten sonra ders kaydı yapabilirsiniz.
-Harcınız görünmüyorsa Sağlık Kültü ve Spor Daire Başkanlığı - Harç Bürosu ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
17 -
Süresi içinde kayıt yenileme işlemi yapılmazsa ne olur? Mazeretli Ders Kaydı Nasıl Yapılır?
Öğrenciler, her yarıyıl başında ilgili Akademik Takvimde belirtilen tarihler arasında kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. Bu süre içinde kaydını yenilemeyen öğrenciler, öğrencilik haklarından faydalanamaz, o yarıyılda derslere giremezler ve bu süre öğrenim süresinden sayılır.
18 -
Kayıt yenileme sırasında hata yapılırsa ne yapılmalıdır?
Kayıt yenileme işlemleri sırasında yapılacak hatalar Üniversitemiz Akademik Takvimde belirtilen ders ekleme, bırakma ve danışman onayı tarihlerinde danışman öğretim elemanı yardımı ile düzeltilebilir.
19 -
Bir yarıyıl kayıt yenilemeyen öğrencinin, izleyen yarıyıl öğrencilik hakkı devam eder mi? Hangi durumlarda öğrenci belgesi alınamaz?
Öğrenci izleyen yarıyılda ders kaydı yaptığı takdirde öğrencilik hakkı devam eder. İlgili dönemde ders kaydını yaptırmayan, azami öğrenim süresini aşan öğrencilere öğrenci belgesi düzenlenmez, ancak öğrenciye öğrenim durum belgesi verilebilir.
20 -
Öğrenci bir yarıyılda en fazla kaç ders seçebilir?
21 -
Öğrenci farklı ana bilim dalı / üniversite / enstitüden en fazla kaç ders alabilme hakkına sahiptir?
Enstitü ABD başkanlığının önerisi ve EYK ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden en fazla iki ders seçilebilir.
22 -
Öğrenci bir öğretim elemanından bir program için en fazla kaç ders alabilir?
Bir lisansüstü öğrencisi, bir öğretim elemanından bir program için en fazla üç ders alabilir. Uzmanlık alan dersleri, seminer dersleri ve bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren ilgili dersler bu kapsamda değerlendirilmez.
23 -
Ders programının çakışması halinde öğrenci ders seçimi yapabilir mi?
Ana bilim dalı tarafından ilan edilen ders programı uyarınca çakışan dersler öğrenci tarafından alınamaz. Ders ekleme - bırakma sürecinde danışman onayı ile ders seçimi yapılabilir.
24 -
Seminer / dönem projesi derslerine kayıt, hangi aşamada yapılır?
Derslerin tamamlandığı / tamamlanacağı (21 kredilik ders), danışman atamasının da gerçekleşmiş olduğu dönemde yapılır.
25 -
Uzmanlık alan dersi ve tez çalışması derslerine kayıt, hangi aşamada gerçekleştirilir?
Bu derslere kayıt, danışman ataması yapıldıktan sonra gerçekleştirilir. Kayıt yapılırken ilgili ders seçimlerinin danışman adına açılmış olmasına dikkat edilmelidir.
26 -
Öğrenci başarısız olduğu dersi tekrar alabilir mi? Yerine başka bir ders seçebilir mi?
Öğrenci başarısız olduğu bir dersi tekrar alabilir ya da yerine başka bir dersi seçebilir. Ancak 21 kredisini tamamlayan öğrenci ana bilim dalına dilekçe vererek başarısız olduğu ders çıkartabilir.
27 -
Lisansüstü programlarda derslere devam zorunluluğu var mıdır?
28 -
E-devlet üzerinden alınan öğrenci belgesini resmi işlemlerde kullanabilir miyim?
E- devlet üzerinden alınan öğrenci belgesini her türlü resmi işlemlerde kullanabilirsiniz.